čtvrtek 22. září 2016

Dojmy šachového amatéra z olympiády.

Olympiádu v Baku jsem sledoval online hlavně na oficiální stránce, která byla zřejmě často přetížená a přenos se zpožďoval a současně na stránce Chessbomb, kde přenos vypadával občas také. Komentáře k jednotlivým kolům jsem stihl přečíst na novinkách serveru chess.com a na novoborském serveru nss.cz. Občas jsem se podíval na video Daniela Kinga na youtube. Bylo to ho hodně a více jsem nestíhal.

Olympiáda je mamutí šachový podnik, kde se sejdou nejlepší hráči světa. Letos až na absenci Arménie (zejména Levon Aronian) tam byli všichni. Chyběl mi tam Anand, ale i bez něho hrála Indie skvěle a sahala po zlatu. Přijemně mě překvapil výkon exmistra světa Kramnika. Naproti tomu mistr světa Carlsen nebyl v oslnivé formě.
Na stránce World Chess  je hodnocení nejlepších hráčů (Jobava a Volokitin) s některými jejich partiemi.
Hodnocení výkonu našeho družstva nechám kapitánovi Jansovi a komentářům pod články z olympiády. 29. místo není zrovna úspěch a umístění družstva žen bylo ještě horší. Takový je stav českého šachu. Je pravda, že muži měli trochu smůlu a utkání s Ukrajinou bylo vysloveně nešťastné. Náš největší "smolař" Babula si naběhl v partii s Volokitinem, který jinak zářil a zrovna v partii s Babulou byl blízko jediné porážce. Ale jak kdysi řekl Bronstein, tak šachy nejsou měření znalostí, ale je to boj nervů - psychologie, nálada, nedostatek odvahy, strach ze soupeře, přeludy v atmosféře boje, narůstající psychická únava hrají mnohdy rozhodující roli. A lepší nervy měli v kritických momentech naši silní a zkušení soupeři.
Nejlepší dojem z našich hráčů jsem měl ze zařazení a výkonu V. Pláta do družstva, ačkoli jako člověka a osobnost ho příliš nemusím (to je způsobeno asi tím, že o něm toho vím víc než o ostatních špičkových hráčích světa).

Velký dojem na mě udělala hra Eugenia Torre (nar. 1951... 65 let), který ve věku, který je daleko za optimálním, podal skvělý výkon.

Žádné komentáře:

Okomentovat