středa 19. listopadu 2014

Zavřená sicilská obrana a nový PGN prohlížeč

Na blogu chessexpress jsem našel partii Shaun - Badrinarayan se zavřenou sicilskou. Využil jsem metodu aplikace skriptů chesstempo a partii jsem podrobil analýze, abych zjistil, kde se stala u černého chyba. Zároveň jsem vyzkoušel možnosti variant a anotace.

Překlad textu původního článku na chessexpress:
Z mých nedávných změn repertoáru zahájení zjišťuji, že zavřená sicilská mi sbírá nejvíce bodů. Normálně se dostanu do pohodlné pozice po prvních asi 10 tazích, a potom mohu normálně vytvořit útok na královském křídle. Nedávno několik soupeřů využili toho, že to moje hlavni anti-sicilská zbra%n a zdá se že jsou lépe připraveni.
Partie níže uvedená je toho příkladem. V první části zahájení můj soupeř sleduje teorii, ale kolem 10 tahu hraje pár tahů, které se zdají pomalejší. Na druhé straně můj impulsivní tah 15.h4 mě donutil přemýšlet, protože Ne5 způsobil problémy pro střelce na h6. To bylo právě potom co jsem zpozoroval šanci obětovat dámu na e7 (začínajíc s 18.Nc4)¨že jsem byl spokojen s pozicí, ačkoli v mé původní analýze jsem nezpozoroval visící věž na b7 a pouze plánoval sebrat hodně materiálu dámou. Nakonec jsem zahrál stejnou ideu o pár tahů později a můj soupeř naběhl do matu. 



Žádné komentáře:

Okomentovat